Medlemsbrev oktober - november 2001
Lizzie Thyssen og Ida Just Møller, 4.-30. november i Kongegaarden.
De to kendte kunstnere fra sommerudstillingerne viser helt nye ting sammen med tidligere arbejder. Folder vedlagt.
Fernisering søndag den 4. 11. kl. 15 - hvor også Isensteinsamlingen præsenterer nye musiktegninger fra magasinerne.
Medlemsgaven 2001 - 8. 11. kl. 17.
Unika akvarel udført af Anni Rose med motivkreds fra Korsør - kom og vælg selv i Kongegaarden når kontingent er betalt - så længe lager haves - fra torsdag den 8. november kl. 17-19.30 eller senere i den normale åbningtid.
Anni Rose, der vil være tilstede, er kendt som tidligere beboer i Kongegaardens kunstnerbolig og som udstiller i april 2001. Det er et flot tilbud fra Anni Rose til foreningens medlemmer. Curriculum på bagsiden heraf.
Medlemmer udenfor Korsør kommune vil få gaven tilsendt i løbet af foråret - såfremt den ikke er hentet inden.
Virksomhedsmedlemmer (med særlig service) vil få gaven bragt indrammet og med passepartout sammen med andet kunstnerisk materiale.
Projektet Musik på museer, der bringer nykomponeret rytmisk musik ud til publikum, byder igen i år - lørdag den 17. november kl. 15 - ca. 16.20 - på en koncert i Kongegaarden med Johan Segerberg.
Han er uddannet som kontrabassist i 1973 på Rytmisk musikkonservatorium og har siden 199 spillet flere solokoncerter. Koncerten tager udgangspunkt i omgivelsen og nuet. Her har publikum en mulighed for at følge hele processen fra sind til sind. Stemningen i rummet afgør hvilken retning musikken tager og resultatet er ofte en indre rejse, langt væk fra regler og konventioner. Johan bruger alt fra svævende lyriske melodier til kaos og lader alle døre stå åbne for assosiationsveje. han udnytter flittigt kontrabassens mange akustiske klangmuligheder og bruger elektroniske effekter, der farver lyden og kan have flere ”lag” i musikken. Han har et frit og dristigt
personligt udtryk og en udpræget sans for musikalsk helhed.
Billetpris 50 kr.
Lodtrækning blandt de der har betalt kontingent senest den 10. oktober:
1 stk. original signeret dagbogsblad udført af Viggo Lynge Larsen blev vunder af:
Nr,navn; 3,Tinne Thomassen; 177,Karen Sørensen50,Eyvind Niclasen; 21,Steen Friis-Olsen; 72,Gitte Fiirgaard; 96,Lisbeth Petersen; 167,Holger Keinicke; 236,Korsør Erhvervsforening; 18,Kirsten Vigstrup Jensen; 23,Edith Frellesen 1,Ole Seyffart Sørensen; 136,Gulla Hansen; 34,Jørgen Anker Nielsen; 303,Matas - Korsør; 208,Korsør Posten; 102,Birthe Hansen; 169,Erik Lundemann.
1 stk. stentøjs skål udført af Tina Birk, blev vundet af:
Nr,navn; 299, Bitten Meldal; 43, Slagelse Børnehaveseminarium.
Alle præmier kan afhentes i Kongegården mod fremvisning af girokvittering.
Louisiana billetter.
Når kontingent er betalt kan 2 billetter pr. medlem købes for 40 kr. pr. stk. i Kongegaarden - (normal entré er 60 kr.).
Udstillinger 2002:
Mød kunstnerne - sæt X i kalenderen !
Januar: Finn Mickelborg - fernisering Lørdag den 5.1. kl.13.30
Februar: Poul Janus Ibsen - fernisering på en landsturné søndag den 3.2. kl.15.
Medlemsgaven 2000 - Frank Rosen:
Enkelte medlemmer mangler endnu at hente - efter 1. december vil bestyrelsen afsætte trykkene i fri handel eller bytte med andre foreninger.
Gaver:
Grafik m.m. kan stadig købes i Kongegården til rimelige priser.
Et medlemskab af kunstforeningen med tilhørende medlemsgave.
Køb fra vore udstillinger - på flere udstillinger er der medlemsrabat 10 %.
Kunstcirkler:
En kunstcirkel er 10-12 af foreningens medlemmer der er interesseret i at købe kunst, der inden det bliver ejendom og mens lånet til indkøbene betales tilbage sendes rundt mellem medlemmerne i kunstcirklen.
Det er en overskuelig måde at skaffe sig råd til kunst på.
Interesserede kan henvende sig i Kongegården om vedtægter for kunstcirkler.
Anni Rose - medlemskunstner 2001
Glænøvej 380, 4230 Skælskør
tlf. 58 167 167 og 4062 4417
e-mail: aro@wanadoo.dk
Konstituering i bestyrelsen.
Bestyrelsen har konstitueret sig foreløbig med Jens Sejr som næstformand, Erik Klausen som kasserer, Hans Thomassen som sekretær og undertegnede som formand og øvrige medlemmer indtil videre som ad hoc i forbindelse med udstillinger og de øvrige opgaver og aktiviteter der er.
Med venlig hilsen for bestyrelsen
Finn Mikkelsen.